Hoger scoren in Google met een SEO campagne.
Met zoekmachine optimalisatie kun je jouw website of webshop hoger laten scoren in de organische zoekresultaten van Google. Dit zijn de niet-betaalde resultaten, direct onder de advertenties. Door je website te optimaliseren op bepaalde zoektermen, wordt je vindbaarheid in Google verbeterd. Je website optimaliseren wordt ook wel SEO genoemd. Met zoekmachine optimalisatie heb je namelijk twee verschillende onderdelen, on-page en off-page SEO. Het optimaliseren van je website is de on-page SEO. Off-page SEO, dat ook wel linkbuilding wordt genoemd, is het verkrijgen van relevante en kwalitatief goede links die naar jouw website verwijzen.
Zodra je goed scoort in de organische zoekresultaten van Google, zal je merken dat steeds meer bezoekers op je website komen. Deze bezoekers kunnen vervolgens een actie ondernemen. Dit betekent dat de bezoeker een nieuwe klant van je is geworden, zonder dat jij hiervoor kosten hebt gemaakt aan advertenties.
Alle domeinnamen van websites krijgen van zoekmachines een zogenaamde autoriteitswaarde. Deze waarde wordt opgebouwd door het aantal kwalitatieve, maar vooral ook relevante, links op externe websites die naar deze website verwijzen. Deze links zou je kunnen vergelijken met een stem op je website. Hoe meer relevante en kwalitatieve websites naar jouw eigen website linken, hoe belangrijker je website voor Google wordt. Als je website voor Google belangrijk genoeg is, zal je website stijgen in de zoekresultaten.